
Arhitectura unui magazin online presupune o pagină web bine alcătuită, marfă, dar și logistică, marketing, customer care. Este important să ne decidem asupra primilor pași în digitalizarea unei afaceri, asupra unei strategii de dezvoltare și a canalelor de comunicare pentru tot businessul. Cu ideile acestea am pornit la drum în workshopul Vânzarea Online din cadrul Cluj Business Days unde patru profesioniști de top în marketingul online au vorbit despre vânzări, SEM, SEO, și strategie de vânzări online.
Eugen Predescu, Chief canopyst la Canopy Digital, a vorbit despre canalele de comunicare pentru vânzări în Galaxia online. Strategia online este primul pas pentru o companie și aici intră:
- Website (SEO și SEM);
- Marketplace (comparatoare de prețuri și Social Media);
- Google my Business (Email marketing și marketing prin afiliere);
- Aplicații mobile (Display și direct).
Site-ul sau landing page este cartea de vizită a business-ului tău în online. Comunicarea de face în funcție de platforma Social Media pe care suntem prezenți. Foarte importantă pentru pagina web este modalitatea în care te pot ajuta motoarele de căutare:
- SEM (Search Engine Marketing) – Plătești anunțuri care vor fi listate de motoarele de căutare atunci când oamenii caută produse similare cu ale tale;
- SEO (Search Engine Optimization) – Optimizarea conținutului website-ului pentru a fi listat în rezultatele organice.
În medie, 64% din traficul unui website vine dintr-un motor de căutare, iar prima pagină cu rezultate pentru o căutare generează 92% din trafic. Nu în ultimul rând, în online ROI (Return of Investment) este mai bun decât în media tradițională.
Adrian Ilovan, specialist în eCommerce și fondator Netlogiq, a prezentat câteva greșeli comune pe care le fac multe companii în promovarea online a unui business. Așa că iată ce NU trebuie să faci dacă intri cu afacerea în online:
- Nu lăsa site-ul să te saboteze;
- Nu te focusa pe vânzări imediate, ci promovează-ți brandul încă de la început;
- Nu te promovezi suficient în rândul clienților existenți.
Așadar, îndemnul lui Adrian pentru participanți a fost să își pună site-urile la punct pentru că, dacă site-ul este făcut bine, dai o mare mână de ajutor departamentului de marketing.
Iulian Ghișoiu, general manager la TargetWeb, a continuat să predice din experiența sa bogată de expert SEO și a arătat că în acest domeniu, dacă apuci pe căile cele bune descrise și de alți speakeri, apoi trebuie să ai și răbdare, iar o campanie bună și eficientă pentru SEO își va releva rezultatele bune în doi-trei ani. Iulian a mai insistat că expresia „utilizatori (sau clienți) mulțumiți” nu mai este valabilă, pentru că acum oricine are nevoie de fani înrăiți care să scrie despre produsele voastre. Desigur, a repetat îndemnul să nu cumpărați linkuri pentru că Google vă penalizează și fiți cu ochii în patru – a încheiat Adrian – și adaptați-vă la toate noutățile care formează un trend, ultimul fiind Voice Search.
Bianca Grip, fondator GripAds și expert online, a povestit din experiența ei de la termene.ro, cum a crescut acest business, cum a învățat SEO urmărind webinarii nopțile, dar a admis că la complexitatea la care s-a ajuns acum, metoda autodidacticii nu mai merge, ai nevoie de specialiști. Bianca a încurajat participanții să apeleze la influencerii buni, apentru că ceștia pot avea un efect de „bulgăre de zăpadă” asupra creșterii afacerii.
Vă așteptăm și la Timișoara Business Days pentru a continua dialogurile despre vânzările online.